מאמרים

חוגים לאמהות ותינוקות
חוגים משותפים לאמא ולתינוק תורמים מאוד לכל אחד ואחת מהם, ולקשר שבינהם. השגרה שאחרי הלידה, עם תינוק קטנטן יכולה להיות עמוסה בעניינים הקשורים בטיפול בתינוק ובסידורים בבית ומחוצה לו, ולפעמים זמן איכות אחד על אחד נדחקים הצידה מבלי לשים לב. חוג משותף לאמא ותינוק מקדיש מסגרת זמן איכותית וברורה לחיזוק הקשר בינהם ומשמעותית מאוד בחיזוק הבטחון של התינוק.

איך בוחרים חוג לתינוק ולאמא?

תלוי באמא. יש חשיבות גדולה לנוחות ולבטחון שהאמא חשה במהלך הפעילות. אם תהיה לחוצה או מתקשה ומסורבלת, התחושות האלה יעברו לתינוק והתוצאה הרצויה לביטחון והנאה תתפספס. על האמא להכיר בעובדה שהחיזוק וההתפתחות שלה חשובים לא פחות מאלה של התינוק. אמא שבוחרת בחוג שגורם לה להנאה ומכניס שמחה לחייה , תשרה את התחושה הזו גם על התינוק שלה.

חוגי תנועה לתינוקות הם שכיחים מאוד, והסיבה לכך היא פשוטה. תינוקות אוהבים לנוע. זה ברור. כשתינוק בוכה או לא רגוע, באופן אינטואיטיבי אנחנו נעים איתו ברחבי הבית או החדר, מנענעים, מקפיצים, עד שימצא שקט ושלווה. ומוסיקה? כל הורה לתינוק יודע שכשמוסיקה מתנגנת ברקע, התינוק מיד מסב את תשומת ליבו ומחפש את המקור ממנו בוקעים הצלילים המופלאים, כל הורה גם שר בקולו שירי ערש או כל שיר אחר, אם כדי להרגיע ואם כדי ליצור עניין והתלהבות מצד התינוק, שכבר מגיל כמה חודשים לא רק שמגיב בתנועה למוסיקה, אלא יודע גם לזהות גוני צליל ומקצבים שונים.

ריקוד לתינוקות?

ריקוד הוא למעשה השילוב בין מוסיקה לתנועה. כשהתינוקות רוקדים הם מגרים ומפתחים שני חושים במקביל. הריקוד מפתח תחושת קצב אצל התינוק, ומפתח את המערכת התחושתית שלו, שדרכה הוא לומד וחווה את העולם. במספר מחקרים שנערכו בנושא הוכח מעל לכל ספק כי שילוב בין מוזיקה לתנועה חשוב ואפילו חיוני להתפתחותו הבריאה של התינוק, ואין כמו ריקוד כדי לשלב בין שני החושים החשובים הללו.

אני רוצה לרקוד!

רשמי אותי לשיעור ניסיון

פעילות גופנית בהריון ולאחר לידה

פעילות גופנית בזמן היריון

זו היא פעילות חשובה ומשמעותית מאוד לבריאותה הפיזית והנפשית של האישה, ולבריאותו של העובר. מומלץ להתייעץ עם הרופא לפני תחילת הפעילות, ובכל מקרה, כדאי לוודא שהפעילות מועברת על ידי מדריך שהוסמך ומתמחה בעבודה עם נשים בהריון.

גוף האישה עובר לא מעט שינויים בזמן ההריון, מבחינת היציבה, המשקל, התרופפות שרירי הליבה ורצפת האגן. שינויים במבנה ונראות הגוף יוצרים לא פעם בעיות בדימוי הגוף והבטחון העצמי. פעילות גופנית, בנוסף ליתרונותיה הפיסיים על הגוף, גם יוצרת תחושת שליטה ומעלה את רמת השמחה (בזכות האנדרופינים המשחוררים למערכת הדם), ומשפרת את הדימוי והבטחון העצמי. מבחינה פיסית, מסייעת הפעילות הגופנית להתמודדות עם מכאובים שכיחים ככאבי גב וכאבי רגליים, מפחיתה עצירות ומסייעת לשינה טובה יותר.

פעילות סדירה לאורך חודשי ההריון תורמת רבות בהכנת הגוף ללידה עצמה (חיזוק שרירי רצפת האגן, סיבולת לב ריאה מתונה, תרגילי נשימה) וגם לשיקום טוב ומהיר יותר בתקופה שלאחר הלידה – הן מבחינה בריאותית גופנית, מבחינת העליה המתונה יחסית במשקל והירידה שלאחריה והן מוראלית.

פעילות גופנית לאחר לידה

מזל טוב. את אמא. כלום לא חשוב, כל תשומת הלב מופנית לאהבה החדשה והטהורה הזו, הפעילות הגופנית נשכחה, לפעמים גם הגוף עצמו נשכח.

אם קראת את החלק הראשון והקפדת על פעילות במהלך ההריון, החזרה לשגרה תהיה הרבה יותר קלה, ובכל מקרה, אין לעסוק בפעילות גופנית עד שישה שבועות מהלידה ובמקרה של ניתוח קיסרי – עד שמונה שבועות, בשני המקרים יש להוועץ ברופא.

התקופה שאחרי הלידה מורכבת מאוד ומבלבלת. מצד אחד כל האושר הזה, ומצד שני, הכל משתנה, אין לך זמן לעצמך שלא נדבר על להשקיע בעצמך והזוגיות נדחקת לה אי שם לתחתית הרשימה. כל זה בתוספת נכבדת של הורמונים נשיים סוערים גורמים אצל נשים רבות לתחושת כעס, תסכול ואף דכדוך קל עד ממש דיכאון.

פעילות גופנית משמעותית מאוד מהבחינה הזו. האנדרופינים הנכספים  משתחררים, חיזוק דימוי הגוף והבטחון העצמי ועצם היציאה מהבית והמפגש עם נשים אחרות. הערך הזה, ורבים אחרים מתעצמים אף יותר בזמן ריקוד. שילוב המוסיקה עם התנועה מגביר את השמחה וההנאה. ומחקר גדול ומקיף שנערך בבריטניה אף מצא כי הפעילות שגורמת לרמת האושר הגבוהה ביותר היא ריקוד.

בכל מקרה, הפעילות בשלב הזה היא בעצימות נמוכה, ויש להקפיד לחזור לעניינים, או להתחיל אותם באופן מבוקר והדרגתי. כמובן שגם אחרי לידה יש לבחור בהדרכה מקצועית אצל מי שמתמחה בתחום הזה. חשוב שההדרכה הזו תהיה קשובה כדי לא לעשות יותר ממה שאפשר ומותר. וחשוב יותר מכל שתהיי את קשובה לעצמך.

פעילות גופנית לאחר לידה

מזל טוב. את אמא. כלום לא חשוב, כל תשומת הלב מופנית לאהבה החדשה והטהורה הזו, הפעילות הגופנית נשכחה, לפעמים גם הגוף עצמו נשכח.

אם קראת את החלק הראשון והקפדת על פעילות במהלך ההריון, החזרה לשגרה תהיה הרבה יותר קלה, ובכל מקרה, אין לעסוק בפעילות גופנית עד שישה שבועות מהלידה ובמקרה של ניתוח קיסרי – עד שמונה שבועות, בשני המקרים יש להוועץ ברופא.

התקופה שאחרי הלידה מורכבת מאוד ומבלבלת. מצד אחד כל האושר הזה, ומצד שני, הכל משתנה, אין לך זמן לעצמך שלא נדבר על להשקיע בעצמך והזוגיות נדחקת לה אי שם לתחתית הרשימה. כל זה בתוספת נכבדת של הורמונים נשיים סוערים גורמים אצל נשים רבות לתחושת כעס, תסכול ואף דכדוך קל עד ממש דיכאון.

פעילות גופנית משמעותית מאוד מהבחינה הזו. האנדרופינים הנכספים  משתחררים, חיזוק דימוי הגוף והבטחון העצמי ועצם היציאה מהבית והמפגש עם נשים אחרות. הערך הזה, ורבים אחרים מתעצמים אף יותר בזמן ריקוד. שילוב המוסיקה עם התנועה מגביר את השמחה וההנאה. ומחקר גדול ומקיף שנערך בבריטניה אף מצא כי הפעילות שגורמת לרמת האושר הגבוהה ביותר היא ריקוד.

בכל מקרה, הפעילות בשלב הזה היא בעצימות נמוכה, ויש להקפיד לחזור לעניינים, או להתחיל אותם באופן מבוקר והדרגתי. כמובן שגם אחרי לידה יש לבחור בהדרכה מקצועית אצל מי שמתמחה בתחום הזה. חשוב שההדרכה הזו תהיה קשובה כדי לא לעשות יותר ממה שאפשר ומותר. וחשוב יותר מכל שתהיי את קשובה לעצמך.

פעילות גופנית בהריון ולאחר לידה

פעילות גופנית בזמן היריון

זו היא פעילות חשובה ומשמעותית מאוד לבריאותה הפיזית והנפשית של האישה, ולבריאותו של העובר. מומלץ להתייעץ עם הרופא לפני תחילת הפעילות, ובכל מקרה, כדאי לוודא שהפעילות מועברת על ידי מדריך שהוסמך ומתמחה בעבודה עם נשים בהריון.

גוף האישה עובר לא מעט שינויים בזמן ההריון, מבחינת היציבה, המשקל, התרופפות שרירי הליבה ורצפת האגן. שינויים במבנה ונראות הגוף יוצרים לא פעם בעיות בדימוי הגוף והבטחון העצמי. פעילות גופנית, בנוסף ליתרונותיה הפיסיים על הגוף, גם יוצרת תחושת שליטה ומעלה את רמת השמחה (בזכות האנדרופינים המשחוררים למערכת הדם), ומשפרת את הדימוי והבטחון העצמי. מבחינה פיסית, מסייעת הפעילות הגופנית להתמודדות עם מכאובים שכיחים ככאבי גב וכאבי רגליים, מפחיתה עצירות ומסייעת לשינה טובה יותר.

פעילות סדירה לאורך חודשי ההריון תורמת רבות בהכנת הגוף ללידה עצמה (חיזוק שרירי רצפת האגן, סיבולת לב ריאה מתונה, תרגילי נשימה) וגם לשיקום טוב ומהיר יותר בתקופה שלאחר הלידה – הן מבחינה בריאותית גופנית, מבחינת העליה המתונה יחסית במשקל והירידה שלאחריה והן מוראלית.

אני רוצה לרקוד!

רשמי אותי לשיעור ניסיון

זוגיות אחרי לידה
זמן קצר אחרי האופוריה שחש הזוג עם הצטרפותו של התינוק למשפחה, מתחילה תקופה לא פשוטה ואף מאתגרת מאוד עבור זוגות רבים.

היא- נכנסת לשגרה חדשה, של טיפול תובעני בתינוק, לילות ללא שינה, קשיים ומכאובים פיזיים ורגשיים, תחושה מתגברת של בדידות, וחוסר יכולת לשתף באירועי היום והלילה. לא רוצה להתבכיין, או להתלונן, מרגישה שלא מבינים אותה, מוצפת בהורמונים ובתחושות של אהבה עצומה ומציפה שמתחלפות באחת בתחושת דכדוך והזנחה עצמית. המסירות לתינוק והרצון להעניק מענה מיידי לכל צרכיו משנה את סדרי העדיפויות המוכרים בבית ולא מותירה זמן וכוח כמעט לשום דבר אחר. רוב היום היא לבד. היא מרגישה נטושה.

הוא- נאלץ לחזור במהירות לשגרה המוכרת, מבלה את רוב שעותיו רחוק מהתינוק החדש שלו, מרגיש מחוץ לעיניינים, רוצה להיות מעורב אבל לא יודע איך, השיחות ברובן הן סביב נושא ההורות והתינוק, ובמקום להגיע הביתה ולהתפנק בארוחה משותפת ושיחה טובה , מישהו אחר שם מקבל ארוחה טובה, ועל שיחה אין ממש מה לדבר. הוא מרגיש שהוא נדחק הצידה. הוא מרגיש נטוש.

זוגות רבים מצליחים לגשר על הפערים והמרחק שנוצר אחרי הלידה ואף לצאת מחוזקים וקרובים יותר מהתקופה הזו. אלה זוגות שהקפידו לייצר אינטימיות ואפשרו שיחה הדדית וקשובה לצרכים אחד של השני.

קל מאוד לשקוע ולהתבצר בפינה מתוך הנחה שהצד השני לא יבין, החכמה היא לבנות גשר. בילוי משפחתי משותף מחזק את ההכרה בעובדה שהזוג הפך למשפחה, ופועל כעת יחד, כיחידה אחת.

לכן, בנוסף ליצירה יזומה של בילוי זוגי משותף כמו דייטים שבועיים קבועים מראש, מחוות קטנות של אהבה והערכה, שיחות מכילות שיש בהן אמפטיה ורצון לשיתוף פעולה, חשוב לייצר גם זמן בילוי של אבא – תינוק, ושל אמא אבא תינוק. בעוד הסוג הראשון מאלץ עינייני לוגיסטיקה של גיוס סבתות דודות או בייביסיטר, הסוג השני קל יותר לביצוע, כל מה שצריך זה רצון לשבירת שגרה, וגם קצת יצירתיות כדי למצוא פעילות שבה כל המשתתפים יהיו מרוצים.

אני רוצה לרקוד!

רשמי אותי לשיעור ניסיון

ההמלצה היא לאכול כל שלוש שעות במנות קטנות. למניקות מומלץ לצרוך פחמימות מורכבות לפני זמן ההנקה. יש לשתות הרבה מאוד מים במהלך היום, ולדאוג מראש לאוכל זמין ובריא כדי לא "לחטוף" מאכלים מהירים ולא בריאים במצב של חוסר זמן.

לפעילות הגופנית משקל רב בתהליך הירידה במשקל. לא רק שהיא מסייעת בשריפת קלוריות ובעיצוב וחיטוב הגוף, הרי שהיא שומרת גם על מצב רוח טוב ואנרגיה חיובית להמשך מוצלח של תהליך ההרזיה.

מומלץ לחפש מסגרת שמאפשרת בייביסיטר לתינוקות או שהפעילות עצמה מתבצעת עם התינוקות, וזאת כדי להמנע מקשיים טכניים שמקשים על התמדה בפעילות הגופנית, וכתוצאה מזה לעיכוב בקצב הירידה במשקל. דרך נוספת להבטיח התמדה היא בחירת ספורט שמספק הנאה. מי שלא מתחברת לחדרי כושר ואימונים, לא כדאי שתתחיל עכשיו. זאת הסיבה שנשים רבות מוצאות בשיעורי ריקוד דרך מהנה ומספקת לשמירה על כושר וירידה במשקל. ברוב שיעורי הריקוד לא נדרש נסיון קודם, מה שמקל על ההתחלה ועל ההדרגתיות של הפעילות הגופנית. קל להתמיד כשנהנים.

ירידה במשקל אחרי לידה
מילת המפתח בכל הקשור לחזרה לגזרה אחרי לידה היא סבלנות. חכי רגע, הגוף שלך השתנה, הצרכים שלו השתנו, קיים חוסר איזון הורמונלי ואם את מניקה, אנרגיה רבה נשאבת ממך מספר פעמים ביום כך שאין פלא שאת רעבה כל הזמן.

כשאת מרגישה, ורק כשאת מרגישה שהגיע הזמן, לא כשאומרים לך, ולא כשאת חושבת מה יגידו השכנות והדודות, אז הגיע הרגע לירידה מושכלת ומתונה במשקל. עוד לפני שהרגע הזה מגיע, כדאי להדליק נורת אזהרה בראש שמהבהבת עם כל הגזמה בצריכת פחמימות ריקות, כדי לא להצטער על זה אחר כך.

הקו המנחה בתזונה אחרי לידה הוא כמובן הקו הבריאותי והמזין. דיאטות כסאח ממש לא מתאימות כאן בטח שלא בזמן הנקה. דיאטות כאלה גם יזיקו לגופך, וגם ישאירו אותך רעבה ואמא רעבה זה לא מצב טוב. לא לאמא, לא לתינוק ולא לשאר בני הבית והסובבים אותה…

ירידה במשקל אחרי לידה
ההמלצה היא לאכול כל שלוש שעות במנות קטנות. למניקות מומלץ לצרוך פחמימות מורכבות לפני זמן ההנקה. יש לשתות הרבה מאוד מים במהלך היום, ולדאוג מראש לאוכל זמין ובריא כדי לא "לחטוף" מאכלים מהירים ולא בריאים במצב של חוסר זמן.

לפעילות הגופנית משקל רב בתהליך הירידה במשקל. לא רק שהיא מסייעת בשריפת קלוריות ובעיצוב וחיטוב הגוף, הרי שהיא שומרת גם על מצב רוח טוב ואנרגיה חיובית להמשך מוצלח של תהליך ההרזיה.

מומלץ לחפש מסגרת שמאפשרת בייביסיטר לתינוקות או שהפעילות עצמה מתבצעת עם התינוקות, וזאת כדי להמנע מקשיים טכניים שמקשים על התמדה בפעילות הגופנית, וכתוצאה מזה לעיכוב בקצב הירידה במשקל. דרך נוספת להבטיח התמדה היא בחירת ספורט שמספק הנאה. מי שלא מתחברת לחדרי כושר ואימונים, לא כדאי שתתחיל עכשיו. זאת הסיבה שנשים רבות מוצאות בשיעורי ריקוד דרך מהנה ומספקת לשמירה על כושר וירידה במשקל. ברוב שיעורי הריקוד לא נדרש נסיון קודם, מה שמקל על ההתחלה ועל ההדרגתיות של הפעילות הגופנית. קל להתמיד כשנהנים.

מילת המפתח בכל הקשור לחזרה לגזרה אחרי לידה היא סבלנות. חכי רגע, הגוף שלך השתנה, הצרכים שלו השתנו, קיים חוסר איזון הורמונלי ואם את מניקה, אנרגיה רבה נשאבת ממך מספר פעמים ביום כך שאין פלא שאת רעבה כל הזמן.

כשאת מרגישה, ורק כשאת מרגישה שהגיע הזמן, לא כשאומרים לך, ולא כשאת חושבת מה יגידו השכנות והדודות, אז הגיע הרגע לירידה מושכלת ומתונה במשקל. עוד לפני שהרגע הזה מגיע, כדאי להדליק נורת אזהרה בראש שמהבהבת עם כל הגזמה בצריכת פחמימות ריקות, כדי לא להצטער על זה אחר כך.

הקו המנחה בתזונה אחרי לידה הוא כמובן הקו הבריאותי והמזין. דיאטות כסאח ממש לא מתאימות כאן בטח שלא בזמן הנקה. דיאטות כאלה גם יזיקו לגופך, וגם ישאירו אותך רעבה ואמא רעבה זה לא מצב טוב. לא לאמא, לא לתינוק ולא לשאר בני הבית והסובבים אותה…

מייל: [email protected]

טלפון: 052-3613662

כל הזכויות שמורות  MamaDance© | האתר נבנה ועוצב ע"י Studio Taltool